Sommerferie i Kroatien 2016

Sen sommerferie i år, kom først afsted i ugerne 35, 36 og 37 planen var at besøge:

Bled søen i Slovenien
Ø` en KRK i Kroatien
Bijela Uvela i Kroatien

Vi kørte hjemme fra mandag formiddag, vi havde ikke noget endeligt mål for den første dag udover at der skulle handles lidt ved grænsen, og ellers så langt ned i Tyskland at vi kunne ramme Slovenien og Bled dagen efter.

Begge dele lykkedes dog var vi voldsomt overraskede over trafikken, vi oplevede rigtigt meget kø og vejarbejde igennem Tyskland.
Det sene ferie tidspunkt taget i betragtning havde vi ikke regnet med så meget trafik, vi havde af samme årsag heller ikke reserveret nogle pladser hjemmefra... Noget vi fortrød senere..

Vi landende på "Camping am Sultmer Berg" 37154 Northeim, som er en ganske fin overnatningsplads tæt på motorvejen (A7)
mandag sidste på eftermiddagen. Vi fik slappet lidt af inden en lang tur til Slovenien dagen efter

Udsigten fra Campingpladsen
Camping am Sultmer Berg

Efter endnu en lang køretur med rigtigt meget vej arbejde ankom vi til Camping Bled i Slovenien sidst på dagen tirsdag, desværre var pladsen fuldt optaget (det begynder nu at gå op for os, at det vist kun er Danmark der er startet igen efter ferien). Vi vi får et hjørne på transit området lige inden for bommen, og ligger egentligt ganske godt for de par overnatninger vi har planlagt.

Indkørslen til Camping Bled

Vi bruger hele onsdagen på en gå tur rundt om søen, med et enkelt pit stop for frokost i Bled by. Her er rigtigt dejligt og bestemt et sted vi skal besøge igen, næste gang reservere vi en plads hjemme fra :)

Lidt foto fra turen rundt om søen

Lidt billeder fra selve pladsen

Torsdag morgen gik turen videre sydover, kursen sat mod Ø`en KRK i Kroatien en tur på ca. 250 kilometer. En del af turen er uden motorvej, og der skal derfor bregnes lidt ekstra køre tid.
Endnu en gang må vi erkende at det stadig er højsæson i Kroatien, hele syd Tyskland samt Østrig er stadig ferie ramt.
Begge store pladser ved byen KRK var fuldt optaget, og det lykkedes os ikke at komme ind på nogle af dem.

Vi bestemte os for ikke at forsøge flere pladser på øen, men i stedet ringe til vores "stamplads" Bijela Uvela.
Her var der mange gæster men ikke fuldt, så vi var meget velkomne.

Så ny retning på GPS` en og afsted mod Porec, vel ankommet fik vi en super plads med udsigt til havet. Vi blev ret hurtige enige om at nu var vi "hjemme" og at resten af ferien skulle bruges her. Pladsen bliver opgraderet hvert år, primært bygges der flere og flere mobil homes.
Men som altid pænt og rent, venligt personale og rigtigt gode resturanter inden for gå afstand... Vi bliver aldrig trætte af denne plads.

Endnu et år med super vejr og super badevand, pladsen blev efterhånden mere og mere tom og skulle lukke med udgangen af september.
Jeg tror ikke at vi vil besøge pladsen senere end i år, der var lidt snak om at lukke nogle af resturanterne ned om fredagen som vi kørte onsdag.
Og supermarkederne begyndte så småt at have tomme hylder.

Billeder og beskrivelser kan læses under de forgående år, men herunder et par billeder af udsigten fra vores plads i 2016

Vi kørte fra pladsen onsdag morgen d. 15/9, og var efter en overnatning på Katzen Kopf (som i øvrigt også var fyldt så vi boede i indkørslen) hjemme i Danmark torsdag aften.